Mediáció
"A béke nem a konfliktus hiánya, hanem a konfliktus kezelésének képessége."
Dan Millman
Az Igazságügyi Minisztérium nyilvántartásában is bejegyzett mediátorként vállalom mind a hétköznapibb családi konfliktusok, mind a permegelőző céllal családjogi (válási, szülői felügyeleti jog rendezésére irányuló, kapcsolattartásra szabályozására és a vagyonmegosztásra vonatkozó) ügyekben vagy akár többeket is érintő intézményi (iskolai, munkahelyi), illetve egyéb közösségek konfliktusainak rendezésében való közvetítést.
De mi is az a mediáció? Miért hatékony és miben segíthet?
Független harmadik fél segíti a felek kommunikációját
Konfliktusok, vitás helyzetek rendezésére szolgáló folyamat, ahol egy független harmadik fél segíti a felek kommunikációját abban, hogy meghallják és meg is értsék, amit a másik fél mond.
A mediátor bizalmi légkört alakít ki, időt és teret biztosít a problémák megbeszélésére
A mediátor ugyanakkor nem dönt a felek helyett és tanácsot sem ad, nem foglal állást és nem is ítélkezik. Időt és teret biztosít, bizalmi légkört alakít ki annak érdekében, hogy segítségével a felek önmaguk, közösen oldják meg a számukra fontos kérdéseket és együtt találják meg a mindenki számára elfogadható megoldást a problémáikra.
Célja: nyertes-nyertes szituáció teremtése: konfliktusok, vitás helyzetek rendezése, jól működő, hosszútávú és fenntartható egyezségek, megoldások kidolgozása
A mediáció célja jól működő, fenntartható és hosszútávú megoldások kidolgozása, amely megfelel a felek gyakorlati elvárásainak, valamint érzelmi igényeiknek és szükségleteiknek.
A mediációs folyamat segíti egymás, a helyzet és a kívánatos jövő megértését. Sikeres a folyamat, ha annak során a Felek akár csak egy rövid időre is, de képesek a saját szemszögükből történő kitekintésre, a másik nézőpontjának meglátására és helyzetével való együttérzésre.
A tapasztalatok szerint a mediáció sikeressége abban rejlik, hogy a felek a saját maguk által hozott megállapodásokat szívesebben betartják, így ez garanciát jelent a kapcsolatok hosszútávú sikeres működésére és az együttműködésre.
A mediációs eljárás legfőbb jellemzői (a bírósági eljárással szemben)
- Megértést és megértettséget élnek át a felek
- Komfortosabban érzik magukat a vitában álló felek, mert biztonságos és bizalmi a légkör, lehetőség van rá, hogy minden fél elmondja a saját nézőpontját, érzelmeit és szükségleteit, esélyt teremt elmondani egymásnak, amit eddig nem tudtak elmondani
- Struktúrát ad a nehéz beszélgetésekhez
- A keretek és szabályok segítik a megegyezést
- Nem tanácsadás, nincs befolyásolás, nincs ítélkezés és igazságszolgáltatás, nem tanít, nincs bűnös/áldozat keresése, nincs jó és rossz
- Nincs „miértek” keresése, és nem a múlt van fókuszban,
- Vagy esetleg a családi életetekben történt olyan jelentősebb változás, amely miatt konfliktushelyzetek és feszültebb otthoni légkör alakult ki?
- Azzal foglalkozik a mediátor, ami a feleknek valóban fontos és a jövőre összpontosít
- A Felek maguk döntenek a megállapodásról, ezáltal az életüket érintő kérdésekről
- Nem a tények bizonyításásról szól
- A felek nem egymással, hanem a problémával állnak szemben
- Célja: Nyertes/nyertes-elvű megállapodás és a probléma közös megoldása
Egyezzetek meg könnyedén fontos kérdésekben! Foglalj most időpontot mediációra!
Mennyibe kerül a mediáció?
Az ár tartalmazza a megállapodás rögzítését, egységes szerkezetbe foglalását.
Hogyan tudok időpontot egyeztetni mediációra?
Nem kell mást tenned, mint a lenti időpont foglalás gombra kattintani és kitölteni az adataitokat.
Ezek után munkanapokon 24 órán belül visszahívlak és egyeztetjük a mediáció időpontját.